Norway
Sværverdalen

Dag 18: Lunde - Drangedal

August 31, 2022 in Norway ⋅ 🌙 13 °C

We waren er over uit om de boot te pakken naar Skien. Er op die manier een lekker rustig dagje van te maken. We hadden echter vervolgens ook zien staan dat een fietskar maxinaal 25kg mocht wegen. Wesley hing dus vanochtend aan de telefoon om dit na te vragen, gezien onze kar wel wat meer weegt dan dat. Dat werd wachten, wachten en nog eens wachten. Dit terwijl Christel ondertussen de spullen ging opruimen. Na een half uur gaf Wesley het op, en had ondertussen ook al een andere route bedacht. Nadat alles gereed was om te vertrekken, wilde Wesley toch nog één keer bellen. Dit keer wel gelijk iemand die hem te woord kon staan. Het maximale gewicht klopte, dit omdat men de kar op de boot moet tillen en het ook wat met de gewichtsverdeling op de boot te maken heeft. Helaas viel de bootreis dus af, vooral Christel vond dit jammer. Ze wil nog Noorse wafels eten en die schenen ze op de boot te hebben. Plan B was de tocht voortzetten richting Drangendal i.p.v. Skien, dat betekende wel een tocht van 40km.

Deze 40km lange tocht begon met een flinke klim. Waar we eenmaal boven aan de lunch begonnen. Daarna volgde een afdaling met nog een flinke klim. Toen we dat overleefd hadden, werden we getrakteerd op een mooie glooiende route tot aan Drangendal. Daar hebben we nog weer boodschappwn gedaan en was het nog 5km tot aan de camping.

Het vinden van wildkampeerplekken valt ons helaas wat tegen. Daarvoor zitten we teveel in bewoond gebied denken we. Gelukkig zijn de meeste campings gelegen op een mooie locatie, hoewel de camping van komende nacht wel de minste tot nu toe is. Maar goed, we kunnen overnachten en daar gaat het om. Wat ons op campings opvalt, is dat er om caravans heen vaak hele "hutten" gebouwd worden. Soms zelfs dat de hele caravan staat ingebouwd.

Sværverdalen, Svaerverdalen, Q35375234