Norway
Vaslått

Dag 6: Richting Åmli

August 19, 2022 in Norway ⋅ ☁️ 14 °C

Na onze spullen weer ingepakt te hebben en een panini als ontbijt bij een mooie laag hangende wolk/mist zijn we rond 11:00 uur vertrokken bij TrollAktiv. We moesten eerst weer terug naar Evje. In plaats van de onverharde fietsroute kozen we nu voor asfalt over de weg met nummer 9.

Rond 12:00 uur waren we in Evje en hebben we even wat eten voor de komende dagen ingeslagen. We besloten ook weer voor een lekker broodje te gaan bij een kleine broodjeszaak waar we twee dagen eerder ook al hadden gegeten.

Toen het inmiddels bijna half twee was gingen we weer op pad over de weg met nummer 42 heen. Wat volgde was een klim van 6km die we rustig diagonalend boven zijn gekomen. Daarna kwam een mooie afdaling en gingen we zo langzamerhand ook op zoek naar een plek om de tent op te zetten. Wesley had vooraf wat plekken aangestipt als opties. De eerste die we tegen kwamen leek ons niet geschikt. Waarna we nog iets verder gingen. De tweede leek beter geschikt en we besloten hier te blijven toen het rond half vier was. We hadden hier ook een mooi uitzicht over het water. Uiteindelijk resulteerde dit dus in een wat kortere tocht. Effectief zijn we 18km opgeschoten vanaf de startplaats. Maar deze dag voelde wel echt als vakantie, in elk geval tot het opzetten van de tent.

De tent opzetten ging namelijk niet zonder frustratie. Onder het gras zat toch wel een wat rotsachtige ondergrond waardoor dit nog wel een hoop bloed, zweet en tranen koste. Maar de tent stond uiteindelijk. Niet zoals die hoort, dan maar zoals het kan.

Morgen gaan we weer verder in de richting van Fyresdal. We hebben de route inmiddels weer iets aangepast en gaan nu via Åmli naar Fyresdal. Maar het duurt nog wel even voor we daar zijn.

Vaslått, Vaslatt