Dag 6: Pacific Rim & Highway 4

September 13, 2023 in Canada ⋅ ☁️ 17 °C

We hebben afscheid genomen van ons plekje bij Loon Lake en zijn Highway 4 door het Pacific Rim Natural Park gaan rijden. De Pacific Rim is het (enige) regenwoud van Canada en Highway 4 is de (enige) route er doorheen. Deze weg is maar 162 km lang, maar met alle stops die we hebben gemaakt omdat we weer wat moois zagen hebben we er de hele dag over gedaan.

Het was een heiige dag, maar gelukkig was de emerald kleur van de Taylor River nog goed zichtbaar. Ook hebben we het trail door het regenwoud bij Combers Beach gelopen. Een groot deel van dit trail bestaat uit een vlonderpad. Qua bos was het echt sprookjesachtig mooi! En dan in ene eindigt het regenwoud en sta je op het strand. Heel apart om te zien.

We zijn helemaal doorgereden naar het eindpunt in Tofino (oud settlers stadje), waar we eindelijk 'bear spray' hebben kunnen kopen (op dringend verzoek van Roxanne). Dit is steeds moeilijker te verkrijgen omdat het ook als wapen wordt gebruikt. De koper wordt dan ook geregistreerd samen met het serienummer van de fles. De verkoper gaf trouwens wel aan dat als je de spray kunt gebruiken (je spuit het in de beer zijn ogen), je eigenlijk al te dichtbij bent 😂.