Dag 13: Beaver Boardwalk & Maligne Cayon

September 20, 2023 in Canada ⋅ ☁️ 8 °C

Dag 13 zijn we op tijd vertrokken gezien we twee wandelingen gepland hadden.

Als eerst de Beaver Boardwalk in Hinton. Deze 3km boardwalk is door bedrijven en verenigingen uit de stad gesponsord en door vrijwilligers geplaatst. We hebben veel beverdammen gezien, maar helaas geen bevers zelf. Volgens de locals waren we te vroeg, aan het eind van de dag zijn er wel honderden bevers te zien. Het wordt hier trouwens met de dag herfstiger qua verkleuring van de bomen.

Na de Beaver Boardwalk zijn we richting de Maligne Cayon gereden. Onderweg was er nog een wegblokkade door schapen, ook hebben we een coyote die overstak gezien. We waren alleen te druk met kijken dat er geen foto van de coyote is gemaakt.

Je kunt door de Maligne Cayon lopen langs de rivier die de cayon heeft uitgehold. Onderweg kom je 6 bruggen tegen terwijl je in de vallei afdaald. Terug hebben we de route door het bos genomen. Dit was volgens het kaartje ook de kortste route, alleen blijkbaar wel gewoon stijl recht omhoog de berg op. Oftewel, we kregen het er goed warm van.

Als cadeautje kwamen we nog Wapiti's tegen toen we bij de cayon wegreden. Dit zijn een soort elmen. Al met al, een dag waar we weer een paar 'Canadian wildlife' van onze bingokaart hebben kunnen afvinken.

Ohh en Remco heeft eindelijk de Canadeese Macdonalds kunnen proeven. Hier doen ze niet aan een gewone big mac, maar een dubbele big mac (4 burgers!).