Dag 15: Muttart Conservatory & e-steppen

September 22, 2023 in Canada ⋅ ☀️ 22 °C

Vandaag zijn we begonnen met een potje levensgroot dammen in de stad. Het was eigenlijk de bedoeling om een escape stadswandeling te maken, maar de navigatie van de app was ons de hele tijd kwijt.

Als volgende stond het 'Muttart Conservatory' op de planning. Dit zijn 4 glazen piramides, waarvan elke piramide een botanische tuin is met een ander klimaat. Het 'Muttart' heeft meer dan 700 verschillende plantensoorten, dus we hebben weer genoeg planten op het wenslijstje voor thuis uitgezocht.

De souvenierswinkel had ook allemaal superleuke planten, maar gezien we niet weten of deze mee terug in het vliegtuig mogen heeft Meinou zich ingehouden en het bij een plantenpot gehouden.

Het is hier trouwens prachtig weer op het moment. Vandaag was het 22 graden met een stralend blauwe lucht.

Na wat lekker bij de 'Muttart' bakkerij stond op de planning om naar de jaarlijkse 'West Block Urban' avondmarkt te gaan. Deze vond plaats in een Edmonton buitenwijk en zou kraampjes, muziek en foodtrucks hebben, oftewel gezelligheid.

De weg erheen was een hele missie. Ze hebben hier namelijk ook allemaal elektrische Lime stepjes en er stonden er twee beschikbaar in de buurt. Volgens de app op 3 minuten loopafstand van elkaar. Nou dat waren Canadeese minuten, want een brug en een lange trap bergopwaarts naar step nummer 2 duurde toch iets langer. Maar eenmaal gevonden, hebben we een uurtje langs de North Saskatchewan River gestept naar de markt en vooral veel om ons heen gekeken. Edmonton is echt een hele mooie, ruim opgezette, goed verzorgde, groene stad.

Bij de markt hebben we gelijk een hapje gegeten en morgen gaan we weer Edmonton verkennen.