Dag 25: Gooooo Flames!

October 2, 2023 in Canada ⋅ ☁️ 14 °C

Voordat we vanochtend wegreden van de campground, zijn we eerst de andere kant van het gigantische terrein wezen verkennen. Remco had namelijk tijdens zijn ochtendloop bisons gespot. Gelukkig waren ze er nog. Ook kwamen we een nieuwsgierig stokstaartje tegen.

Na deze safari zijn we naar Calgary gereden om op een gratis camper-parkeerplaats naast (en van) een gigantische outdoorwinkel te parkeren. We hebben onze ogen uitgekeken in de winkel en er serieus bijna 2 uur rondgelopen.

Toen was het alweer einde van de middag en kwam de Uber om ons naar het Scotiabank Saddledome te brengen. Meinou had namelijk 2 A-plek kaarten overgekocht voor een ijshockey game, de Calgary Flames versus de Winnipeg Jets.

Het was een spannende wedstrijd. De Flames stonden na de 1e periode 2-0 achter, maar hebben zich in de 2e en 3e periode teruggeknokt naar een 4-5 winst. Tussendoor waren er nog 2 knokpartijen op het ijs en was er verschillende commerciële entertainment. Ook zag Meinou tijdens de tweede pauze dat er een meet en greet met (oud)spelers was, dus die is nog even in de rij gesprongen voor wat handtekeningen en foto's.