Satélite
Exibir no mapa
  • Dia 7

    Dag 7, Are you heading for Canada?

    14 de maio, Estados Unidos ⋅ ⛅ 25 °C

    Ik heb een goed nacht achter de rug, hoewel ik nog niet veel buiten heb geslapen deze trip doet een zacht matras me toch goed. Als ik mijn nest uit rol is beaver al weg om wat klusjes te down in het dorp. Ik eet mijn ontbijt in het gezelschap van Julie, ze heeft veel te vertellen over de omgeving en ik ben hongerig naar informatie 😉. Het enige wat ze me verteld heeft waar ik niet zo blij mee ben is dat er blijkbaar nog een flink pak sneeuw gedumpt is in Colorado. Misschien moet ik wat gas terugnemen zodat ik daar zonder al te veel problemen door kan, stof tot nadenken.

    Ik loop rond negenen richting het dorp voor second breakfast, boodschappen en stop bij de outdoorwinkel. Na een paar honderd meter hoor ik iemand roepen ‘are you heading for Canada?’ Waarop ik reageer, yes sir! Hij stelt zich voor als Hans een Zweedse immigrant, ook hij heeft veel te vertellen over de omgeving en ik ben nog steeds een en al oor. Ik vind het altijd leuk dat mensen weten wat je doet en graag even een praatje maken.

    Ik haal een enorme breakfast burrito en loop dan richting de outdoorwinkel. Mijn opblaaskussen is op de naad open gescheurd, een eerder poging om dit te fixen met wat superlijm is mislukt. Dus ik haal maar een nieuwe. Ik haal ook nog een nieuw paar sokken, één van de twee setjes die ik bij is al een aardig eind heen. Waarom ik die in godsnaam meegenomen heb 🧐.

    Volgende stop is de supermarkt om mezelf in leven te kunnen houden de komende dagen. En ik haal nog wat lunch die ik later in het park nuttig.

    Inmiddels 12:30 geworden, tijd om weer wat kilometers te gaan maken. De weg het dorp uit is ook de eerste 10km asfalt, maar om een of andere reden deert het me een stuk minder dan gisteren. Een paar kilometer onderweg hoor ik Beaver achter mij roepen, hij heeft besloten ongeveer dezelfde tijd te vertrekken maar kwam uit een ander deel van het dorp. We lopen veel van de dag samen wat wel fijn is, wat ouwehoeren, oorlogverhalen vertellen en uiteraard lachen.

    Na de wegsectie klimmen we snel het bos in en krijgen hier en daar een keer een fraai uitzicht. Het is allemaal niet spectaculair maar het is zo fijn om van de weg af te zijn en in deels beschutte en rustige omgeving te lopen.

    We maken kamp bij de eerste legitieme rivier die we tot nu toe zijn tegengekomen, het is niet veel maar het is stromend water (fuck yeah). Het is de eerste dag dat we de 20 mijl (jaja ik ben tijdelijk geconverteerd tot het imperiaal systeem) niet gehaald hebben. Maar het voelt goed om even wat minder te doen.

    👋👋
    Leia mais