Satellite
Show on map
  • Day 6

    Dag 6, Silver City

    May 13 in the United States ⋅ ☁️ 24 °C

    Door het ‘gelanterfant’ van gisteren ben ik in een onhandige situatie terechtgekomen. Het volgende dorp, Silver City is iets meer dan 50km verderop. Mijn idee was om ergens rond de 10km voor het dorp kamp te maken en de volgende dag erheen te gaan. Wat ik niet scherp had is dat de laatste 17km van het ‘pad’ verharde weg is, asfalt dus. Weinig kans dat ik daar een kampeerplek ga vinden. Dat laat me dus twee opties, de 34km doen en daar (hopelijk kunnen) kamperen of vandaag het dorp in. Degene die me een beetje kennen weten wel dat er in dit geval voor mij eigenlijk maar één optie is, Silver City here I come.

    Het bos waar ik start transformeert langzaam weer in een vlakte met lagere begroeiing nu er weer afgedaald wordt. Ik kom in een kloof en volg een opgedroogde rivierbedding. Nog steeds erg fraai, vooralsnog niets te klagen.

    Dat begint als ik bij het asfalt kom, de 17km het dorp slopen me fysiek en mentaal. Er is geen beschutting, de zon is fel en het asfalt warm. Ik word nu van twee kanten gegrild wat ook z’n tol eist op mijn voeten. Ik probeer zoveel mogelijk een stukje langs de weg te lopen maar dat is helaas niet overal mogelijk.

    Ik begin me langzaam af te vragen wat ik godsnaam aan het doen ben, dit is FUBAR (saving private ryan), dat is het enige wat in me opkomt.

    Nah goed, ook aan die ellendige weg komt een eind en ik loop richting in hostel/airbnb dat veel wandelaars gebruiken. Niemand aanwezig, hm. Beaver spullen liggen wel op het terras, hij zal iig niet ver weg zijn. Ik pak een stoel, doe mijn schoenen uit en wacht wel even op gezelschap.

    Ik ontmoet de eigenaar, Julie, en het enige wat ze voor me kan betekenen is een matras op de vloer in beaver’s kamer. Hij is akkoord, dus dat is geregeld.

    ‘Downtown’ is 1,5km verderop en ik heb echt geen zin meer om te lopen. Beaver pakt de enige fiets hier en brengt een burger voor me mee terug, ondertussen kan ik even in de douche en de was doen.

    Morgenochtend eerst even het dorp in, ik heb nieuwe sokken nodig en mijn (opblaas)kussen is stuk. Daarna kijken we wel weer verder.

    Oh btw, voor de (flauwe) filmliefhebbers, Rat Race is een race richting Silver City, ik vind het cool iig 😜.

    👋👋
    Read more