Satellite
Show on map
  • Day 12

    Chocolate Hills on quads

    April 24, 2018 on the Philippines ⋅ ⛅ 29 °C

    In de namiddag reden we langs een marktje waar Jeremy een hoop bananen kocht om aan de apen te geven. Ze kocht ook een comote-queu voor me en maakte dan een 'lokaal grapje' over waarom zoete aardappel (comote dus) een fruit zou zijn. *Froot*

    De apen waren geweldig onbeschoft en grabbelden het eten gewoon uit je handen. Leuk om is gedaan te hebben, maar ook weer de vraag of dit eigenlijk wel 'correct' toerisme is hé.

    Afsluiter van de dag was het bezoek aan de Chocolate Hills. We keken eerst van op een viewpoint naar het landschap, lachten een beetje met alle toeristen die zo poseren voor de foto's, om dan maar lekker hetzelfde te doen - selfies konden ook niet ontbreken. Daarna gingen we elk een quad ophalen en reden we op de zandweggetjes tussen een paar van de Hills rond. Bleek wel dat Jeremy nog maar één keer heel even op een quad had gezeten. Ze had er echt schrik van. En ik wilde er natuurlijk alles uithalen. Dat was wat lastig omdat ik dan op haar moest wachten en dit eigenlijk meer 'voor haar plezier' leek dan voor mij (de gast van de verhuur was zelfs bij haar op de quad gekropen om het haar te leren). Daar was ik me eerst ook wat in het opboeienw, maar na een tijdje werd het domein soms wat uitdagender voor een traag tempo, en ik moest er ook maar weer het beste van maken hé 😄.

    Na afloop vertelde Dante nog de legende van de oorsprong van de Hills: een reus die verliefd was op een mensenmeisje en haar had meegenomen, maar die was niet gelukkig en at niet meer e.d. en stierf uiteindelijk (tarsier-much?). De reus was dan heel verdrietig en liep huilend rond. Zijn tranen zouden dan versteend zijn en de Hills geworden zijn.

    En dan huiswaarts. Goede timing was dat want bij aankomst bleken de duikers ook net gedaan te hebben. T was nog een gezellig avondmail maar Phil voelde de alcohol blijkbaar nogal snel en is snel in slaap gevallen. Ik heb dan nog met een pintje wat op het terras gelezen, geen zin om op m'n eentje bij de groep te gaan zitten :)
    Read more