Poland
Polanica-Zdrój

Polanica Zdrój

July 26, 2020 in Poland ⋅ 🌧 21 °C

Het lijkt een patroon te worden. De hele dag zonnig en warm en op het moment dat we ons settelen op de camping .... begint het te regenen. Hier in Polanica Zdrój is het niet anders.
    Het is overigens een camping van niks en het mannetje spreekt geen woord buiten de deur. Dus wat we nu precies met hem hebben afgesproken...? We zullen het morgen bij het afrekenen wel merken!Read more

Schedelkapel en labyrint

September 17, 2020 in Poland ⋅ ☁️ 15 °C

Als eerst zijn we naar de Kaplica Czaszek (Schedelkapel) gereden. Aan de buitenkant zie je niets bijzonders, maar in het kleine kapelletje zijn ruim 3.000 schedels en scheenbenen. Dit is gedaan tussen 1776 en 1804 door de plaatselijke pastoor, en het betreffen oorlogsslachtoffers en slachtoffers van epidemieën. Onder een luik lag nog 20.000 andere beenderen. Uiteraard mochten we geen foto's maken, dan maar eentje van het boekje...

Daarna zijn we naar Błedne Skały (Reservaat de Zwerfstenen) gegaan. Dit is een groot labyrint, waar een houten vlonderpad kronkelt tussen hoge rotsen.

Daarna zijn we in ons hotel nog naar het zwembad en sauna's geweest.

Polanica-Zdrój, Polanica-Zdroj, Bad Altheide, بلنيتسا زدري, Polaņicazdroja, Polanica Zdrój, Поляница-Здруй, Полањица-Здрој, Поляниця-Здруй, 波蘭尼卡-茲德魯伊