Kobarid fietstocht

July 24, 2022 in Slovenia ⋅ ⛅ 26 °C

Onze laatste dag in Slovenië een fietstocht gedaan.

Eigenlijk veel te warm weer voorspeld (29 graden) maar het had vannacht wat geregend en het was wat afgekoeld en we wilden toch nog even wat doen.

Bij het verhuurbedrijf een gemakkelijke route gevraagd voor families. Dit zou langs een aantal natuur zwembaden gaan dus leek ons een mooie afwisseling met dit weer.

Alle drie een mountainbike en een helm gekregen en een kitje in geval van pech.

En we waren vertrokken. Door de velden en over grindwegen, supermooie omgeving en alles recht.

Halverwege een stopje gemaakt bij de rivier, waar Jamie een duik heeft genomen, grote vissen gezien en ook van een rots is gesprongen.

Route weer verder gezet maar nu was het erg warm geworden en het was nu ook een mountainbike trail met heel veel bergen waar we ons niet aan verwacht hadden. Was voor ons al zwaar laat staan voor Jamie.

Na 12km een stop gemaakt bij een camping en daar iets gegeten en gedronken. Dat deed goed om op krachten te komen. We hadden het verhuurbedrijf gebeld om te vragen ons te komen halen maar niemand beantwoordde de telefoon. Dan maar genoeg water voorraad ingeslagen en weer zelf op de fiets aan de terugweg begonnen.

Dat ging gelukkig supergoed. Laatste stuk wel via de hoofdweg gedaan maat was wbt afstand even ver. Trots op Jamie hoe hij dit zo goed heeft gedaan.

Een ijsje hadden we dus wel dubbel en dik verdiend. In het dorp een ijsje gaan eten en bleek een zelfbedieningszaak te zijn voor ijs.
    Een cupje of hoorntje kiezen. Zelf vullen met een smaakje (soort softijs) en vervolgens allerlei toppings en sauzen . Bij de kassa werd het ijsje gewogen en betaalde je voor het gewicht. Lekker ijs.

Nu lekker douchen en inpakken voor ons eerste stuk van de terugreis, met nog een overnachting in Karlsruhe.