South Korea
Tonggyo-dong

Here you’ll find travel reports about Tonggyo-dong. Discover travel destinations in South Korea of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Korea day 3

October 13, 2016 in South Korea

Efter att blivit tokig på ungarna som sprang runt och lekte lekar hela morgonen så gick vi till slut upp för att köpa lite frukost/lunch. Vi köpte instant nudles som vi gjorde iordning i köket som finns på vårat guesthouse. Vi åkte sedan till en gamal koreansk by för att kika, och jag var sugen på att ta en promenad så vi tog oss till en 8 km lång flod med olika konstverk i och började vår promenad. Efter att ha gått cirka 1 och en halv timme insåg vi att vi gått alldeles för långt och var långt ifrån alla kommers. Men efter att ha letat på närmaste tunnelbanestation så var det inget problem längre. Vi tog oss in till samma marknad som igår och jag köpte lite strumpor! Det var riktigt kyligt och vi begav oss till en marknad som ligger lite närmare vårat guesthouse. Det var 11 grader och blåste och vi har inte med oss så varma kläder så det är ett litet problem. Påvägen tillbaka testade vi även sibylla, jag tyckte det smakade ungefär lika som i Sverige men Tang höll inte med. Det är många street performers ute och är riktigt duktiga. Tycker det är mysigt att stå och lyssna/titta, kan stå hur länge som helst. Nu är vi jättetrötta (speciellt i benen efter att ha gått över 2 mil), så godnatt!Read more

Korea day 4

October 14, 2016 in South Korea

Idag satt klockan på 9 då vi skulle byta guesthouse igen, nu slipper vi förhoppningsvis ungar... vi vandrade iväg till det nya som låg typ 700 meter ifrån det gamla, väldigt skönt. Väl där kunde vi inte checka in direkt men vi vilade i deras allrum tills vi kunde checka in. Vi delar rum med 6 andra denna gång men det är väldigt lugnt då dom flesta hänger i allrummet för det mesta. Vi vilade lite och drog sedan till ännu en marknad, där köpte jag min efterlängtade mugg från korea! För er som inte vet så samlar jag på muggar och fick lov att begränsa antalet denna resa och tänker att jag endast får köpa här samt i Japan. Efter att ha gått runt på marknader ett bra tag så återvände vi tillbaka till vårat guesthouse där vi fick idéen att vi skulle gå ut på en klubb i kväll. Vi bor trots allt i Hongdae som är ett ungdomsställe som består utav så många klubbar, känns dumt att inte testa nu när vi bor mitt i det. Lite innan vi skulle gå så började vi prata med en amerikan som bor i samma rum som oss och det visade sig att han skulle till samma klubb som vi tänkt. Han har varit i Korea i 9 månader och varit soldat så nu när han fick ledigt skulle han och de andra militärerna ut. Väl där var det så mycket folk och har aldrig hört så hög musik i mitt liv. Det slutade med att vi gick hemåt vid 4 tiden och köpte med oss lite mat som vi åt i allrummet. Nu är vi trötta och bör verkligen sova, godnatt!Read more

Korea day 5

October 15, 2016 in South Korea

Det blev en riktigt slöar dag och vi kom tillslut ut och hade siktet inställt på en pork cutlet ställe som jag har fått rekommenderat för mig. Väl där var det för mycket folk och man behövde köa för att komma in så vi struntade i det och vandrade och letade efter något annat. Hungern blev alldeles för stor så tillslut gick vi in på första bästa ställe, visade sig vara supergott samt rätt så billigt! Det var japanskt. Vi kände sen att vi inte orkade gå på nå marknader eller likande, så vi gick bara runt och kollade på gatuuppträdande efter gatuuppträdande. Väl tillbaka på vårat guesthouse så började vi prata med en från England samt en från Australien, man får träffa så mycket folk och intressanta människor när man bor som vi gör, det har verkligen sin charm! Ses imorgon! (Tog alltså endast en bild idag, ska bättra mig...)Read more

Korea day 7

October 17, 2016 in South Korea

Idag så bar det iväg till Gangnam då jag tyckte det kändes som ett måste att besöka. Vi hade siktet inställt på en gangnam style staty som fanns där. Efter 2 timmar hittade vi den äntligen och Tangs kommentar blev "var det allt?".. jaja vägen dit tyckte jag iallafall om mest då man verkligen fick se den "fina" dyra delen av Seoul. Alla man mötte hade antigen kostym eller kjol/klänning, och det var fina bilar överallt. Vi blev klara rätt tidigt i Gangnam och eftersom det regnade när vi var i Itaewon igår så tänkte vi att vi åker dit igen och kikar. Efter att ha gått en hel del var vi rejält hungriga och smet faktiskt in på McDonalds... för mig blev det en kycklingburgare och Tang tog en bulgogiburgare. Vi var in på några affärer men det var inte så mycket att se så vi begav oss hemåt igen. Så nu sitter jag här med nytvättat hår och äter lite från 7-eleven. Imorgon blir det en "tidig" morgon då vi måste byta rum vid 10 tiden. Nu ska jag kolla av mobilen lite och sen blir det att sova, godnatt!Read more

החלון שגיאה הזה משעשע

October 25, 2016 in South Korea

במיוחד לאור העובדה שהוא כאן מהפעם האחרונה שהייתי בסיאול. ז"א, לפני חודשיים ויותר.
    לאף אחד זה לא מספיק מפריע כדי לסגור את החלון??

Korea day 6

October 16, 2016 in South Korea

Efter mycket funderande om vad vi ska hitta på denna dag så slutade det med att vi åkte till turistorten Itaewon. När vi klev ut tunnelbanan hörde vi hög musik och bas så det skakade hel vägen ner i tunnelbanan, nyfikna så skynda vi oss upp och blev inte besvikna. Det var en stor scen med en dj och några rappare, så det slutade med att vi stod där nästan hela kvällen. Tang gick och åt lite paella då det var internationell matmarknad men jag sparade mig då jag vill testa en korv på sibylla senare haha... trots regn så var det mycket folk, då jag förstått det som att många av koreanerna har precis haft ett stort prov så dom kan äntligen slappna av och gå ut. Vid 10 tiden så åkte vi tillbaka igen och jag tog en korv på sibylla. Ärlig talat så tycker jag det smakar exakt lika som i Sverige, dom har dock en liten annan meny då du kan beställa kokosnöt att dricka, skulle vilja se det i Sverige haha.Read more

Tonggyo-dong