Spain
La Vallençana

BARCELONA

September 27, 2022 in Spain ⋅ ⛅ 22 °C

Okej, denna dagen gick från väldigt bra till ganska dåligt ganska snabbt! På förmiddagen gick vi till Park Güell, en park med massa byggnader klädda med mosaik, fint och trevligt att gå runt i! Efter det åt vi hamburgare på ett ställe, och sen gick vi på La Rambla, en boulevard med massa olika affärer. Vi hittade en matmarknad med massa frukt, seafood, nötter, godis m.m. Där någon gång efter denna matmarknaden började dagen vända. Den där hamburgaren vi åt var nog inte helt ok! Så började må lite illa! Nu kanske det blir lite TMI (to much information, så om man inte vill veta läs inte mer!!)

Vi gick runt vid hamnen och jag kände att det kanske blir bättre om vi pausar lite på en bänk, det blev lite bättre men så fort vi börja gå så blev det sämre igen! Vi hade egentligen tänkt äta glass så vi gick och leta efter det men efter ett tag kände jag nej jag måste hem! Vi var tvungna att ta metron hem och det kändes lite jobbigt för där kan man ju inte bara gå av när som. Iallafall, lång historia kort. Jag kände när vi var på metron att nu går det inte längre, så så fort metron stanna så sprang jag till en soptunna och spydde! Mitt bland massa folk! Detta är ju ändå en rädsla jag haft och tänkt fy vad jobbigt om det händer någon gång, men när det hände var det typ inte jobbigt, jag kände bara jag bryr mig inte alls just nu! Då kände jag vad skönt att jag fått den insikten! Jag kände mig bättre och vi gick på metron igen och sen hände det igen haha! Det fortsatte hela kvällen och natten var lite en dimma! Det var inte alls kul men på något sätt finner man sig i det, och kände ändå, dethär kommer härda mig, så får ta det som en lärdom.😂😂

La Vallençana, La Vallencana