Spain
Paradanova

• Day 32

A Fonsagrada

June 4 in Spain ⋅ ☀️ 23 °C

Vandaag ongeveer 25 km afgelegd. We begonnen in de mist vanmorgen maarop een gegeven moment zijn we boven de mist uitgeklommen en liepen we in de zon neerkijkend op de mist. Toen werd het al gauw te heet tijdens het klimmen, het is ook nooit goed. Zoals je kunt zien ligt A Fonsagrada op een heuvel. We moesten de laatste kilometer dus nog even een zware klim doen om de herberg te bereiken.

Gisterenavond in Grandas zelf gekookt met Reetta. Een heerlijke pasta, dat blijft toch het eenvoudigs in deze situatie. We hadden veel te veel dus twee Amerikanen uit Kentucky hebben ook mee gegeten. John en HV. Was leuk om even over Amerika te kletsen, ook omdat John ook in Boston gewoond heeft en we wat herinneringen op konden halen over Car Talk en het bordje in Harvard Square: Dewey, Cheetham & Howe.

Albergue vanavond is was schoner en beter dan gisteren, ofschoon hier een helemaal lege keuken is en je dus niets klaar kan maken, waarvoor we gewaarschuwd waren bij de registratie.

Santiago begint te naderen... Nog een week, als het goed is kom ik dinsdag aan. De camino primitivo gaat over in camino Frances op zaterdag, dus ik ben wat gaan boeken omdat het op de Frances heel erg druk is, honderden mensen per dag. In Santiago komen overigens duizenden mensen per dag aan. Zie https://oficinadelperegrino.com/
      Voor een teller van vandaag.

Paradanova