Satellite
Show on map
  • Day 7

    St Kilda, Australië

    February 9, 2015 in Australia ⋅ ☀️ 23 °C

    Hallo! Mijn jetlag is grotendeels weg. Heb de afgelopen paar dagen veel last gehad van moeheid en misselijkheid. Gelukkig ben ik heel goed opgevangen door een moeder van een vriendin. Opgehaald van het vliegveld, Nederlandse kaas voor m'n maag gekocht, ze geeft advies over toerisendingen en rijdt me naar plaatsen waar de bus moeilijk komt. Als ik een klein nadeel zou mogen noemen is het dat ze van een familie komt waar ze graag tijdens het avondeten over politiek en geschiedenis praten. Gisten werd bijvoorbeeld (haar zus en schoonzoon waren er ook) de vraag gesteld over hoe het nu verder zou gaan met de Australische minister van buitenlandse zaken. Ik ken Tony Abbott en weet dat het geen fijne man is maar that's about it. Ze vragen mij alleen ook vaak dingen over de Nederlandse politiek en geschiedenis (Hoe is de prime minister, wat was het verdrag van Maastricht etc.). Maar als dat het ergste is heb ik heel veel geluk natuurlijk! Ik word hier super verwend! Eigen kamer, douche en wc en ze is heel lief.

    Verder heb ik eindelijk de vrienden weer gezien die ik in Canada heb lieten kennen, wat super leuk was! We hebben burgers gegeten en liquid nitrogen ijs op. De dag daarna ben ik naar een berg gegaan met uitzicht op de hele stad, daarna langs een kleine hippie markt gegaan. Gisteren ben ik naar St. Kilda gegaan, aan het strand, waar en muziekfestival was. Ik ben erachter gekomen dat ik de Australische zon echt niet moet onderschatten. De zon begon te schijnen maar aan het water was best veel wind en hoewel ik m'n armen had ingesmeerd ben ik toch een kreeft geworden, vooral in mijn gezicht.

    Ik denk dat ik nu ook een globaal beeld heb van mijn route, ik wil echt gaan proberen om toch naar Nieuw Zeeland te gaan. Verder moet ik nog een klein beetje wennen aan het feit dat ik nu lekker rustig aan kan doen. Australië is groot maar heeft niet zoveel geschiedenis als bijvoorbeeld Europa. Het is dan ook onmogelijk om per se elke dag iets te doen, in Melbourne is het bijvoorbeeld vooral eten en (goede koffie) drinken dus ik voel me hier al helemaal thuis. :P

    Groetjes!
    Read more