Daly Waters, Australië

June 16, 2015 in Australia ⋅ 🌬 15 °C

Na Uluru heb ik een 2 daagse tour gedaan vanuit Uluru (midden Australië) naar Darwin (bovenin Australië). Het was vooral heel veel in de bus zitten, maar we hebben ook een aantal leuke stops gemaakt. We hebben onder andere Devils Marbles gezien. In Australië zijn veel verschillende aboriginal groepen, voor sommige daarvan is Uluru heel belangrijk. Voor andere groepen zijn de Devils Marbels heel belangrijk.

Tijdens een andere stop hadden we de mogelijkheid om in een natuurlijke heetwaterbron te zwemmen. Het was met neerwaartste stroming, dus we kregen iets waar we op konden leunen en zonder iets te hoeven doen gingen we lekker met de stroming naar de andere kant, met uitzicht op prachtige natuur. Het was hoe ze het in Centerparcs hebben, maar dan het echte werk. Aan het eind van de stroming kon je ofwel terugzwemmen, of via een trap terug lopen. Het water was heel zuiver en warm omdat het vanuit de rotsen kwam, dus het werd gefilterd door de druk van de rotsen.

Uiteindelijk dinsdagavond aangekomen in Darwin, en afgesloten met een etentje met de groep.