Satellite
Show on map
  • Day 145

    Cairns, Australië

    June 27, 2015 in Australia ⋅ ☀️ 24 °C

    Ik heb dezelfde reisplannen als diegene waarmee ik vanaf Uluru gereisd heb, dus samen zijn we ook naar Cairns gevlogen. Cairns is opzich wel een leuke stad, het is alleen best klein en er is vrij weinig te doen als je geen auto hebt. We zijn er ongeveer een week gebleven en ik heb vooral veel dagtours gedaan.

    Eerst ben ik met een tour naar Daintree forest en Cape Tribulation gegaan. Twee krokodillen gezien! Elizabeth en Scarface. Guide van boot begon met 'this is the first time I'm here since the incident'. Hij was grappig. Tour gehad door daintree forest, ook 2 zeldzame vogels gezien. Cape tribulation, het zand daar was heel wit en fijn. Het waaide zo uit mijn hand door de wind. Op het strand lagen ook een aantal stukken uit het reef en kokosnoten van de palmbomen. Uitzicht gezien van verschillende eilanden, waaronder ook de plek waar steve irwin is overleden.
    Deze dag was ook heel speciaal ondat we op 2 beschermde natuurgebieden tegelijk waren: daintree rainforest en het begin van de great barrier reef.

    De volgende dag ging ik samen met een vriendin duiken in het great barrier reef. Misschien wel het moeilijkste, zwaarste en confronterendse wat ik ooit gedaan heb als controlfreak. Eerst werd ik zeeziek op de boot, gelukkig niet overgeven maar een paar keer zat het er niet ver naast. Daarna duiken in het diepe onbekende water. Ik had al eens eerder in een zwembad gedoken maar dat was niets vergeleken met dit. Vooral als je je bedenkt dat we meer over het heelal weten dan over de diepe zee. Het reef zelf was prachtig! We hebben nemo's gezien, stingrays (waar steve irwin aan is doodgegaan), schildpadden, en heeel veel vissen. Het reef bewoog mee met het water en je zag ook dingen openen en sluiten (net als in finding nemo). Na het duiken heb ik daar ook nog gesnorkeld, vlak boven het reef gezwommen en weer heel veel vissen gezien. Daarna zijn we met de boot naar een zandbak in het midden van de oceaan gegaan en vanuit daar terug naar andere boot gezwommen. Unieke ervaring. Veel ziek geweest, heel moe geweest, en heel confronterend maar zo blij dat ik het gedaan heb. Zal het alleen niet zo snel weer doen. :)

    Als laatst heb ik samen met een vriendin een dagtour naar verschillende watervallen gedaan. Het enige nadeel: het regende de hele dag. De tour zelf was heel leuk, maar op een gegeven moment ben je gewoon klaar met de regen. We liepen door regenwouden waar om de 5 meter een bloedzuiger op je been zat, vond ik in het begin niet erg tot ze op mn gezicht terecht kwamen. We hebben een fig tree gezien, waarbij de wortels van een boom zich om een dode boom hadden gedraaid (ofzo), en een krater, maar het leukste was wel de milaa milaa falls. Tegen die tijd waren we zo natgeregend dat het niet meer uitmaakte wat we deden dus we gingen zwemmen in het meer. Als je achter de waterval staat lijkt het net alsof het water in slow motion valt. Deze waterval staat bekend om de shampoo reclame waar ze t haar achterover gooien, dus die foto heb ik ook nog gemaakt. (Die foto krijgt niemand meer te zien ).
    Read more