Suriname
Bernie’s Park

Enorm veel spullen kopen!

June 24, 2017 in Suriname ⋅ ⛅ 29 °C

Vandaag hebben we stad en land afgelopen voor de spullen voor school. Nog enorm bedankt voor het doneren allen, we hebben heel veel kunnen kopen!

We begonnen in de Beyrouth Bazaar, hier hebben ze schoolspullen en schrijfmateriaal. Al snel kwamen we erachter dat het duurder was dan bij Kirpalani dus kochten we hier nog niet zo heel veel. We kochten wel 12 (voor elke klas 1) multomappen en 144 linialen.

Met (nu al) volle tassen liepen we naar Vaco. Dit is een (dure) boekhandel maar ze hadden hier heel veel spullen die we zochten. We hebben bijvoorbeeld een whiteboard gekocht, bordlinialen en 300+ tekenschriften. Er waren ook hele leuke posters voor in de klas dus hebben we er voor elke klas 1 meegenomen.

Allemaal leuk en aardig die spullen, maar we waren nog lang niet klaar voor vandaag maar we konden het nu al niet meer tillen. Helaas was Vaco maar tot 2 uur open dus konden we de spullen daar niet achterlaten. We besloten de spullen naar het appartement te brengen en dan verder te gaan. We regelden een busje waar het whiteboard en de rest van de spullen inpaste.
      Ondertussen was het keihard gaan regenen waardoor de hele straat onder water stond. Bij Vaco deed mijn pinpas het niet dus moesten we contant betalen. Het was een heel gedoe maar uiteindelijk zat alles in het busje en paste ik er nog net bij achterin.

Van het appartement gingen we gelijk terug te stad in om even iets te eten en weer verder te shoppen. We gingen naar Lucky Store en naar Kirpalani. Dit zijn allebei warenhuizen met heel veel verschillende spullen. We vonden schriften, vegers, slijpers en nog wat andere spullen die we nodig hadden of wilden kopen.

Na een hele tijd rondlopen in de Kirpalani, hadden we ongeveer alles gevonden en wilden we afrekenen. Weer konden onze pinpassen niet gebruikt worden. We gingen snel naar de geldautomaat. Het bijzondere is dat ze alle artikelen apart moesten scannen.. dus niet 50x slijper maar elke slijper moest apart worden gescand. Omdat we niet konden betalen moest alles nog een keer worden gescand toen we terug waren met contant geld 😂. Ik weet niet hoe lang we die kassa bezet hebben gehouden maar het voelde heeel lang.

We belden snel een taxi om weer naar het appartement te gaan. Ondertussen was het al 6 uur en waren we heel tevreden met onze aankopen.

's Avonds hebben we lekker roti gegeten in de buurt van het appartement. Jum!

* Op de foto's zie je de enorme regen en de gekochte spullen! De laatste foto is een lijstje van alles wat we tot nu toe hebben gekocht *

Bernie’s Park, Bernie's Park