Suriname
Nieuw Amsterdam

Zondag: naar de markt en feest!

May 28, 2017 in Suriname ⋅ ⛅ 28 °C

Vanmorgen zijn we al "vroeg" opgestaan om naar de markt te gaan. Gaby vertelde dat de echte vroege vogels al om 6 uur gaan, omdat alles heel snel verkocht wordt. Wij waren er rond 9 uur en er was inderdaad al best wel veel op. Toch kochten we nog wat echte Javaanse lekkernijen en tempeh.

Terug bij het huis hebben we al die lekkernijen als ontbijt opgegeten. We hadden allemaal dingen in bananenbladeren. Iets met rijst, kokos en hele lekkere kruiden en een soort pasteitjes met suiker en kokos erin. We hadden ook een soort jelly blokjes met suiker en kokos eroverheen maar dat vond ik niet zo lekker. Die andere twee waren wel heel erg lekker!

Aan het eind van de middag zijn we naar Nieuw Amsterdam gereden omdat daar een soort buitenfeestje was met een bandje. Don had wat mensen opgetrommeld om mee te gaan en dat was heel gezellig. We hadden rum gekocht (populair hier) en hadden dat meegenomen. Het bandje was echt heel leuk, ze speelden populaire Engelse en Nederlandse muziek en echt Javaanse muziek. Heel goed om op te dansen :)

Na dat feestje zijn we nog ergens anders heen te gaan om te "chillen" (als een soort hangjongeren haha) met Djogo (voor wie de andere blogs niet heeft gelezen: literflessen bier).

Iemand uit de familie van Gaby was 16 geworden en gaf een soort verjaardagsfeestje. Wij waren ook uitgenodigd dus na het buitenfeestje gingen we daar nog heen. Daar hebben we ook lekker gegeten (het maakt niet uit hoe laat je binnenkomt: eten krijg je!).

Het was echt een hele gezellige dag en het was heel leuk om zo'n feest + verjaardag hier mee te maken. Dat gebeurt je niet zo snel!

* Op de foto's zie je de Javaanse zondagmarkt, 2 snacks en foto's van het feestje! *

Nieuw Amsterdam, Nieuw-Amsterdam