Thailand
Khet Phasi Charoen

Fight!!

April 4 in Thailand ⋅ ☀️ 34 °C

Een lange nacht voor de ene, een korte voor de andere. Jetlags, het doet iets met een mens. Al bij het ontbijt wordt het snel duidelijk dat Mauro nog in zombie modus zit. Ik heb hem nog nooit zo blij gezien door hem terug naar zijn bed te sturen.

Erop uit met z'n tweetjes (Wat quality time met zijn pa heeft Leon ook nog nooit erg gevonden) naar de drijvende markt van Khlong Bang Luang. Een welkome verademing komende uit het drukke Chinatown. Best weinig toeristen en een verzameling van allerhande eetkraampjes en shops. Wat een fijne plek. We keren na een paar uur al terug met een brommertje. Beiden in de volle overtuiging dat Mauro dit ook moet zien.

Een paar uur slaap heeft hem duidelijk deugd gedaan en na een overheerlijke pad Thai op onze favoriete markt is hij ook helemaal overtuigd. Als de hitte wat is gaan liggen zetten we uiteindelijk onze tocht verder .

We houden even halt in een van de mooie parken die Bangkok toch ook wel heeft, waar Leon al snel een deal maakt met een local om even een rondje te skaten. Daarna is het richting onze eindbestemming: het Rajadamnern stadion, voor een avondje Muay Thai kickboxing. Boys Will be boys.

Na een paar zinderende Fights gaan we nog even langs ChangChui Creatieve park (lees Hipsterbuurt) om nog snel iets te eten in een fel verlichte witte keet waar het eten in bakjes op een lopende band voor je neus voorbij rolt. Boys will be boys.

Getekend: drie uitgetelde boys

Khet Phasi Charoen, เขตภาษีเจริญ