September 2017

Levanto

September 21, 2017 in Italy ⋅ ☀️ 21 °C

Van San Giminano door de bergen via Pisa naar Levanto gereden. Was ook bedoeld als een was stop, maar er waren geen munten meer. Dan maar lekker naar het stadje gegaan.

Camping La Futa en vrijdag de 13e soms?

September 10, 2017 in Italy ⋅ 🌧 14 °C

Na een storm en regenachtige nacht alles weer in orde gemaakt voor de volgende rit. Maar we moesten eerst achteruit een helling op voor we konden keren. Door de scherpe draai en de glade weg haalde ik de bocht net niet en schaafde met de bumper langs het afscheidingsmuurtje. Ai dat deed zeer en schade dus. Wrijven en poetsen helpt hier niet meer en dat wordt of een nieuw deel van de bumper of naar de schadeherstel.

Terwijl we de schade aan het opnemen waren kwam het navigatiesysteem wederom met de melding dat er een ongeluk was gebeurd op onze route. De omleiding zou net zo lang duren als het wachten in de file. Aangezien dit 133 km verderop was maar het risico genomen. Pakte goed uit. De weg was vrij toen wij er waren.

Onderweg veel regen en naar later bleek, zoveel, dat in Toscane hevige overstromingen waren, met vernielingen en doden tot gevolg.

Op weg naar de camping bleek een extra afslag gemaakt te zijn en de instructies van de camping, ga hier niet linksaf, maar ga rechts, bleken hier achteraf niet te gelden. Nadat de weg steeds stijler en smaller werd, zijn we maar gedraaid. En ja hoor, moesten hier toch links. Na een behoorlijk aantal haarspeldbochten, kwamen we op 900 m op camping Futa. Erg stil, zo stil dat we er even vanuit gingen dat deze gesloten was. Niets bleek minder waar.. Helaas geen mooie uitzichten door laaghangende bewolking en de regen

Morgen naar agricola Il Borraccio, onze bestemming voor nu

Camping San Biagio aan het Gardameer

September 9, 2017 in Italy ⋅ ⛅ 25 °C

Mooie camping op een landtong in het Gardameer. Moesten zoveel draaien dat op een gegeven moment ook het GPS systeem de weg kwijt was. Veel kleine leuke plaatsjes en grandioze uitzichten. Op de camping was een plaats zoeken zoiets van: daar waar gele stenen liggen kan je eventueel gaan staan als ze al niet gereserveerd zijn. Iets een half uurtje rondgelopen, maar geëindigd met een schitterende plaats aan het water. Hadden dat maar niet gedaanRead more

En weer een stop langs de A22

September 9, 2017 in Italy ⋅ ⛅ 22 °C

Op weg naar het Gardameer. Even een uit een file moeten gaan. Trauma helikopters kwam erbij en verwachte wachttijd 2.5 uur. Bij een van de pompstations waren speciale camper plaatsen, maar deze waren al bezet. Echter niet door campers.

2e stop Oostenrijk

September 8, 2017 in Austria ⋅ ☀️ 19 °C

Zowel de camper als wij hadden dorst, tussenstop gemaakt vlak voor Innsbruck. Hierna de Brenner over met een personen wagen, die op de 2e baan 40 bleef rijden en weigerde om naar de rechter baan te gaan. Een zooitje met trucks en zware campers in de remmen de heuvel op. Verkeer viel bijna stil

Eerste stop Oostenrijk

September 8, 2017 in Austria ⋅ ⛅ 13 °C

Pompstation Steiner Peter, Klosterle

Hierna de bergen in omdat de Arlberg tunnel is afgesloten. Hellingen tot 15% en erg druk. Wel een enorme mooie route. Ben wel blij dat we voor de zwaardere motor gekozen hebben.

Alpenblick Hagnau. Bodensee

September 7, 2017 in Germany ⋅ ⛅ 18 °C

Later in de middag aangekomen bij de eerste tussenstop. Hadden gehoopt dat het wat rustiger zou zijn op de camping maar we hadden nog net het laatste plaatsje. Dachten we, werd er nog een strak tussen ons en de receptie geplaatst. Echter niet getreurd, 19-20 graden en strakblauwe lucht. Morgen weer verder.Read more