United States
City of Scottsbluff

Van Custer naar Scottsbluff

September 3, 2023 in the United States ⋅ ☁️ 21 °C

Vandaag rijden we door naar Scottsbluff. Het is warm en daarom geen weer om lichamelijk actief te zijn in de buitenlucht.
      Een afstand van ongeveer 300 km, maar een reis door eindeloos leeg gebied. Dat wordt wel saai. Wij vroegen ons af hoe het zou zijn om hier te wonen. Nico dacht dat wanneer hij geëmigreerd zou zijn er beslist wel aan gewend zou zijn. Ik moet er niet aan denken om hier te wonen. Je moet soms 100 km rijden om boodschappen te doen, vaak ook nog gedeeltelijk via een semi-verharde weg. De navigatie stuurde ons via zo'n semi-verharde weg. Ik was bang dat we verkeerd reden, geen bewoning, geen verkeer, helemaal niets. De weg heette echter wel highway.
      Hoewel ik faliekant tegen wapens ben kan ik me voorstellen dat je hier een wapen in huis wilt hebben, en niet alleen pepperspray.
      Stel je voor dat je hier als vrouw alleen achterblijft met buren op 10 km. afstand.
      Onderweg zijn we veel verlaten huizen tegengekomen, de kleine dorpen stromen helemaal leeg. Wel heeft ieder bewoond dorp een of meer kerken. De mensen hier zijn erg gelovig. Zondags zijn ook nog veel zaken gesloten.
      We zitten nu in Scottsbluff, klein dorp, maar is wel het centrum voor een groot achterland.
      Uit eten hier is voor een vegetariër moeilijk. Ze hebben geen vegetarische restaurants, hooguit vegetarisch vriendelijk. Er zijn hier heel veel fast-food restaurants zoals Mc Donalds, KFC, Wendy's, Pizzahut, Domino's enz. Restaurants zijn bijna altijd steakhouse of Mexicaans. De pizza's hier vind ik ook niet lekker. Dus het wordt vaak friet of magnetronmaaltijden. De magnetronmaaltijden smaken net zo goed als de fast-food restaurants.
      We zijn door Hot Springs gereden. Het stadje heeft veel huizen van rode zandsteen, die uit de achterliggende bergen gekapt is.
      We zijn door de Oglala National Grasslands gereden, graslanden die beschermd natuurgebied zijn. In het gebied staan veel windmolentjes die water oppompen in bakken voor het vleesvee.

Deze route lag ook het meest in de buurt van Wounded Knee. We were all wounded at Wounded Knee van Redbone is erg bekend. In 1890 is er een groot bloedbad onder de Indianen aangericht door de Amerikaanse cavalerie. Wounded Knee is nu een herdenkingsplaats voor Indianen.

City of Scottsbluff