United States
Edmanton (historical)

Dag 59, 😎2000km😎

June 26, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 20 °C

Ik kom deze ochtend al snel in een afgebrand bos terecht en loop daar enkele uren doorheen, het is praktisch vlak terrein en er is weinig te zien. Ik ben dus vrij snel door dat deel heen. Het enige dat mij enthousiast maakt op dit deel is dat ik de 2000km marker voorbij loop. Ik wist dat die zou komen, maar het doet me minder dan ik gedacht had. Ik neem een foto en sta niet eens stil bij het feit dat ik zo’n enorme afstand heb gelopen. Het vizier is volledig verder op het noorden gericht.

Op gegeven moment zie ik dat er een enorme vallei ontstaat tussen mij en de volgende bergketen. Het pad daalt meer dan 1000m af om die daarna weer omhoog te gaan op de volgende berg. Gelukje is dat het bos op deze berg niet afgebrand is en mij voorziet van schaduw en er zijn enkele kleine riviertjes dus hoef ook nauwelijks water mee te dragen. Dat scheelt een slok op een borrel op deze warme dag.

De klim eindigt op de ‘lookout rock’ vanaf waar je kun de gehele Quincy Valley kunt aanschouwen. Dat doe ik dan ook maar terwijl ik wat snoepjes naar binnen werk, wat extra suiker misstaat nu even niet.

Ik duik weer het bos in en kom daar eigenlijk niet meer uit de rest van de dag.

👋👋

Edmanton (historical)