United States
Frog Lake

Dag 61, Cascade mountain range

June 28, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 22 °C

Het lijkt wel het thema van de week, afgebrande bossen. Vandaag is niet veel anders, ik moet er nou eenmaal doorheen om in Canada te komen 😐.

Ik begin de dag met wat ochtendgymnastiek, een flinke klim om het laaggelegen Belden achter me te laten. Gelukkig is deze klim ook voorzien van voldoende riviertjes, veel water dragen is niet nodig.

De klim brengt me op een bergrug, waar ik de rest van de dag op blijf. In ieder geval even geen grote hoogteverschillen meer. Dat is wel lekker. Bowie houd me gezelschap in dit deel en zingt, ashes to ashes. Heel toepasselijk 😉.

In de middag kom ik in de Cascade mountain range, als ik goed heb is dat ook officieel het einde van de Sierra. Ik heb al een tijdje het idee dat ik daar al niet meer was.

De wind laait wat op en allerlei shit wordt uit de bomen geblazen, dode takken en weet ik het wat voor troep. De bomen zijn allemaal dood, dus nu moet ik ook nog op letten dat ik geen tak op mijn hoofd krijg. Ik hoop dat het afgebrande deel snel door ben, het is een trieste omgeving, niet echt leuk om door te lopen en nu ook nog ‘gevaarlijk’.

Ik hoor onderweg dat er een klein deel nog levend bos is, met wat kampeermogelijkheden. Daar richt me me maar op voor vandaag, een omgewaaide dode boom op mijn tent is geen fraai vooruitzicht 😉.

Ik vind een mooi plekje voor de nacht, ben er om 18:00, goede tijd om de dag af te gaan sluiten.

👋👋

Frog Lake