Amerika Birleşik Devletleri

Buradaki gezgin
    • Gün 1

Dag 1, Valse start

8 Mayıs, Amerika Birleşik Devletleri ⋅ 🌬 23 °C

Een kleine twee jaar geleden liep ik Canada binnen, aan het einde van mijn PCT tocht, gepaard met een mix van gevoelens. Vooral voldoening, enigszins euforisch en toch wel wat neerslachtig omdat zoiets moois ten einde was. Maar het had me ook (mentaal) gesloopt, ik miste dagelijks comfort, een toilet, een douche, een bed, een koekast, geen zorgen meer maken over eten en drinken, niet meer te warm of juist te koud. Alles wat ons leven zo makkelijk heeft gemaakt. Ik was dan ook wel even klaar met (lange) wandeltochten, maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan een binnen enkele weken nadat ik weer gewend was aan alle comfort van het dagelijks leven ging ik stiekem toch alweer op zoek naar de volgende tocht.

En nu bevind ik me voor de tweede maal op de grens van Mexico en Canada. Duizenden kilometers onbekend terrein liggen wederom voor mij, door enkele van de mooiste gebieden die Amerika rijk is. Het enige wat ik hoef te doen de komende maanden is de ene voet voor de ander en al het moois in me opnemen, het word wederom een zware tocht, maar een waar ik enorm veel zin in heb!

Enkele dagen voor vertrek ben ik overvallen door een lichte verkoudheid die ik nu nog bij me draag, met een hoofd vol snot en een schorre keel start ik de CDT. Het voelt als een valse start, ik moet het vandaag doen met enkel halve longinhoud. Gelukkig is het begin van de CDT vrij vlak en komt het nog niet aan op uithoudingsvermogen. Ik start de dag alleen maar het duurt niet lang of we lopen met z’n drieën, beaver, hot wheels en mijzelf. Beide hebben al aardig wat mijlen (jep, Amerikanen) in de benen en dat maakt voor aardig wat gesprekstof. Ik loop vaak graag alleen, maar dit is wel fijn voor nu, het landschap is nog niet zo enerverend, het is warm maar de wind zorgt voor wat afkoeling en het is vaak zoeken naar het pad. Dus een beetje ouwehoeren brengt wat afleiding 😊.

Ik eindig de dag met beaver, hot wheels is al wat eerder afgehaakt. Met iets meer dan 40km is het een zwaardere dag geworden dan ik had gedacht, mijn lichaam moet duidelijk nog even wennen aan het nieuwe leven. Ik geef het twee dagen, dan moet er toch wel wat meer inzitten 😜.

👋👋
      Okumaya devam et

Burayı şu adlarla da biliyor olabilirsiniz:

Mine Canyon

Bize katılın: