United States
Tamarack Lakes

Dag 57, Sierra Buttes

June 24, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 21 °C

Eerste taak vandaag is de 18km naar het volgende dorp, Sierra City, wegpoetsen. Grotendeels is bergaf dus die gaan vrij vlot. Ik voel mijn been nog steeds een beetje maar het is al een stuk beter vergeleken met einde van de dag gisteren.

Al een tijdje heb ik zin in een hotdog en ik hoop dan ook dat ik die kan vinden in Sierra City. Om 9:45 ben ik bij de weg die het dorp in leidt, het duurt niet lang voordat iemand me oppikt en me bij de general store afzet. Even het menu scannen, yes, een hotdog! Dat is mijn ontbijt/lunch of wat dan ook.

Ik heb ook mijn nieuwe schoenen hierheen gestuurd, die zijn er gelukkig ook al. Nog een klein beetje extra eten voor de volgende sectie en dan ben ik eigenlijk al klaar om het dorp weer te verlaten. Ik kom echter wat gasten tegen die ik al eerder gezien heb en blijf daarom nog wat langer in het dorp rondhangen. Ondertussen kan ik ook mijn powerbank weer wat bijladen.

Rond het middaguur probeer ik een lift te krijgen terug naar het pad, ditmaal lijkt niemand in de stemming om mij mee te nemen. Het is maar 2.5km, dus ik loop maar aan, misschien dat iemand me nog wel oppikt. Helaas.

Direct na het dorp is het klimmen op Sierra Buttes, bijna 1000m omhoog. Het valt me 100% mee, ik had het zwaarder verwacht. Als de klim boven de boomgrens komt is er een beloning in weer prachtige uitzichten.

Het pad daalt af aan de andere zijde van de berg en mijn been begint weer wat op te spelen. Het is bijna zes uur als ik besluit om maar te stoppen en zoek de eerste beste kampeerplek. Ik had eigenlijk nog een uurtje door willen lopen maar dat zit er nu niet in, hopelijk is het enkel wat overbelasting en niets serieus.

De kampeerplek is een soort van openbare, er zijn ook campers en niet-PCTers. Ik weet dat Amerikanen nogal gek zijn op ijs, ik vraag aan een camper eigenaar of hij misschien wat ijs heeft wat ik op mijn been kan leggen. Geen probleem! Heel cool 😉.

Later op de avond komt er een mevrouw langs die aangeeft dat ze een douche hebben voor geïnteresseerden. Dat is voor mij alweer enkele dagen terug dus dat is niet aan dovemansoren gericht. Dit moet wel de eerste keer zijn dat ik een warme douche gehad heb in het bos.

Hopelijk herstelt mijn been met wat rust vannacht anders moet ik toch ergens een wat langere rustpauze in gaan lassen. We gaan het wel zien.

👋👋

Tamarack Lakes