United States
Yellow Creek

Dag 60, Belden

June 27, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 31 °C

Het pad brengt me vandaag in Belden, ik ben vanaf waar ik gekampeerd ben nog 27km verwijderd. Ik wil er graag rond de lunch zijn, zodat ik die daar kan halen en hopelijk weer door. Mijn been is nog steeds niet helemaal in orde, zodra ik in Belden ben wil ik even evalueren wat verstandig is. Rust of door.

Ook hier is het veelal afgebrand bos waar ik doorheen ga. Er is weinig leuks aan te ontdekken. Plotseling zie ik ongeveer 30 meter voor me een bruine rug achter een omgevallen boom. Het is niet heel groot, ik stop direct, babybeer? Maar waar is de mama, ik scan de hele omgeving maar zie niets. Voorzichtig loop ik richting de boom, wat het was is nu ook weg. Als ik voorbij loop overtuig ik mezelf dat het een hert met het hoofd omlaag geweest moet zijn.

Belden ligt laag, op minder dan 700m, dat betekent dat ik nu ~1500m moet afdalen. De afdaling is lang, als ik Belden eenmaal in zicht krijg duurt het nog uren voordat ik er eenmaal ben. Het is niet eens een dorp, ik heb enkele huizen gezien en er is een soort van camping met restaurant en hotel. Ik ben er om 11:00 uur en bestel wat eten.

Mijn been voelde goed vandaag, maar nu ik even stil zit begint hij wat stijf te worden. Ik besluit om een kamer te nemen en mijn been (en de rest ook) zoveel mogelijk rust te gunnen. Ik heb niet het idee dat heel serieus is, enkel wat overmatig gebruik, dat hoop ik althans.

Morgen is het eerst de hoogtemeters die ik vandaag ingeleverd heb weer goed maken, plus een beetje extra. Dat wordt een mooie ochtend dus 🥵.

🙂🙂

Yellow Creek