• Day 30

Ulaan Baatar ("UB")

August 9, 2015 in Mongolia ⋅ ⛅ 29 °C

Heel vroeg in de ochtend (05:50 uur) komen we aan in Ulaan Baatar. We zijn dan alweer bijna anderhalf uur op. We hebben gelukkig een hostel dichtbij het station geboekt dus we zijn er al snel. De stad nodigt nog niet echt uit op dit tijdstip, dus is het jammer als het hek van het hostel dicht lijkt te zijn. Dan maar even wachten. Om 07:00 proberen we het weer en ontdekken we dat naast het gesloten hek er nog een deur zit :) gewoon open dus... Hostel is prima en we mogen meteen ontbijten. In de middag gaan we op zoek naar een tour operator. Eerste optie lijkt perfect. Tijd voor lunch (Koreaans)
    Kies een gerecht, krijg er 12 :)) Heerlijk eten. Tweede optie is ook prima en goedkoper. Kopje koffie met wi-fi om wat reviews online te checken. Het wordt optie 2: 19 dagen rondreizen. Nu moeten we de cash zien te regelen; alles gaat contant. Na 5 pinautomaten hebben net iets meer dan de helft :) Snel tassen in orde maken, want morgen vertrekken we al...vandaag weinig foto's... Die komen op de trip wel...