Great White lake

August 19, 2015 in Mongolia ⋅ 🌧 25 °C

Vandaag was een wat extreem dagje. De dag begon om 04:45 uur met een enorm koude ger. Vanaf dat moment was de strijd begonnen om het vuur in de kachel aan te houden. Na het ontbijt kwam het zonnetje achter de regenwolken te voorschijn. Meteen stuk aangenamer. Alle busjes vertrekken tegelijkertijd omdat de weg bijna weggespoeld is. Het wordt een echte Camel Trophy etappe! Wij komen door de rivier, maar het busje achter ons niet ;). Met vereende krachten haalt ook deze de overkant. We stuiteren door het landschap tot we asfalt bereiken; opluchting! Korte stop in het dorp Tsetserleg ('kinderopvang'). De yaks lopen hier tussen de auto's. De lunch (zelfgemaakte sushi!) nuttigen we bij een heilige rots, terwijl de adelaars boven ons hoofd cirkelen. Na een paar uur rijden, komen we langs een adembenemend uitzichtpunt. Het landschap in wederom schitterend, er ligt zelfs nog sneeuw op bergtoppen in de verte. Uiteindelijk komen we in een gebied met eindeloze velden met rotsblokken. Het is een overblijfsel van een allesvernietigende vulkaanuitbarsting 1000 jaar geleden. Als we de zoveelste steile helling trotseren, zien we ons doel: het een na grootste meer van Mongolië. Rust! :)Read more