• Day 42

Lange rit

August 21, 2015 in Mongolia ⋅ ⛅ 23 °C

Vandaag vroeg op want we hebben 250km. 'off roading' voor de boeg. Martin's trip eindigt vandaag dus wordt hij op de bus terug naar UB gezet. We stoppen bij het lavaveld. Een nietszeggend klein gat tussen wat rotsen blijkt de ingang van een redelijk grote grot. Een schuilgrot voor tijdens sneeuwstormen. Verderop ligt een mooie ingestorte magmakamer vernoemd naar een gele hond die er ooit in viel en nooit meer uitkwam. Het stuiteren wordt onderbroken om wat water uit een bron te halen ("good for stomach") en om wat pijnboompitten te oogsten. Erka beukt de dennenappels met een stormram uit de boom - verser kan niet. Lunch is bij een idyllisch stukje bos bij een riviertje. Na netto 7,5 uur gras, modder, hobbels, kuilen, riviertjes, steile bergpaden en duizenden rotsblokken stoppen we om de tent op te zetten. We staan op mooi plekje, maar zijn in een straal van 50m. omringd door 6 karkassen van schapen... Ja, er zitten hier wolven. Tijd voor kampvuur :)Read more