Terug naar UB

August 28, 2015 in Mongolia ⋅ ⛅ 18 °C

Het zit er bijna op! Vandaag gaan we terug naar de grote stad. Gisteravond is de lokale Lama nog even gevraagd om iets eerder 'naar kantoor' te komen om de poort open te gooien. Het was gistermiddag bijzonder heet en zijn we van schaduw naar schaduw gehobbeld. In het tempelcomplex is nu alleen de jongste bediende voorbereidingen aan het treffen voor die dag in de hoofdtempel. Er hangt een heel aangename sfeer in het klooster ondanks dat het een beetje regent. Omdat het regent moeten we er snel vandoor. We hebben nog 40km. modderbaden voor de boeg. Gelukkig zijn we al wat gewend en voor we het weten zijn we bij de asfaltweg. Dan is het een kwestie van een paar uur rijden. Onderweg stoppen we voor onze laatste traditionele Mongolische lunch. Bij de stad blijkt dat onze bus een kentekenplaat heeft eindigend op een 5, en die mag vandaag het centrum niet in! Gelukkig bestaan er gerkampen waar blijkbaar niet gecontroleerd wordt, dus stuiteren we via de sluiproute naar het hostel. Home, sweet home! ;) Na lang douchen gaan we even wat (niet traditioneels) eten. Helaas, 'pizza, no... pizza finish' dus blijft het bij wat friet ;) Conclusie: alles kan in Mongolië! Welterusten :)Read more