Love Yulong time

September 25, 2015 in China ⋅ ☀️ 24 °C

Kwart over 6 gaat de wekker. We hebben een bamboevlot gereserveerd om 08:00 om in alle rust over de Yulong rivier te varen tussen de bergen. Daar moeten we wel eerst twee lokale bussen voor nemen. Uiteraard nemen we maar een tuktuk omdat er geen eerste bus lijkt te verschijnen. De tweede bus blijft eerst nog rustig 30 minuten staan wachten voor vertrek. Tempo doeloe is een Chinees.. Om 08:30 varen we af tussen de drijvende groepen karaoke zingende Chinezen - echt!? Ja, echt... Zucht, Leipe Loetje is ook een Chinees. Uiteindelijk varen we door waar alle leipe Chinezen worden afgezet en kunnen we ongestoord genieten van het langsglijdende uitzicht. De heldere en spiegelgladde rivier wordt afgewisseld met kleine watervalletjes. Dat zorgt voor heerlijk koele voeten. Bij de eindhalte doen we even een bakkie koffie en huren we fietsen. Door de verzengende hitte (gevoelstemperatuur 40°C) fietsen we door het pittoreske landschap rond Yangshou; helemaal top! Terug in de stad genieten we eerst van een welverdiend middagdutje ;) en daarna van een maaltijd op een terras als de temperatuur weer wat beter is :)Read more