Hier en daar een bui...

October 6, 2015 in Hong Kong ⋅ 🌧 26 °C

We verhuizen in de ochtend naar onze nieuwe kamer met raam - yeah. Tot donderdag weten we niet of we weer terug kunnen naar het vasteland van China. We hadden bedacht om tot die tijd te genieten van alles wat Hong Kong te bieden heeft: varen met de Star Ferry door Victoria Harbour, op zoek naar de oude Britse gebouwen op Hong Kong Island, Victoria Peak beklimmen en een strandje opzoeken. De gemende deler van deze activiteiten is dat het allemaal buitenshuis is... En helaas blijven de tropische hoosbuien maar overkomen. Deze zorgen niet alleen voor een mogelijk nat pak, maar ook voor een luchtvochtigheid van 95%(!) waardoor het tussen de buien door onaangenaam klam is. We gaan dus pas in het begin van de middag naar buiten om wat te eten en gaan aan het eind van de middag weer terug naar het guesthouse. We sjokken door het marktgebied van Kowloon waar de locals hun voedsel kopen. Het blijkt een mooie uitstalling te zijn van alles wat zwemt, rondkruipt, vliegt en loopt. Vooral de veelvoud aan soorten verkrijgbare vis evenaart de verscheidenheid aan vis in de aquaria van Artis. Zo is ons korte uitje alsnog de moeie waard.Read more