• Day 91

Shenzhen ipv Shanghai

October 9, 2015 in China ⋅ ☀️ 29 °C

Hong Kong was relatief duur dus vliegen we vanaf Shenzhen (ligt naast HK op het vasteland) naar Shanghai. Gewoon met de metro naar de grens, even de douane door en dan weer verder met de metro. Handig :) Als afsluiting van ons verblijf in Hong Kong lunchen nog even bij een gerenomeerd dim sum restaurant en dan gaan we op pad. Ruim op tijd zijn we op het vliegveld. Echter... als we rond de tijd van boarden richting de gate lopen, blijkt de vlucht geannuleerd te zijn! Tja, en dan is het onhandig als je geen Chinees spreekt. Chinezen snappen regelmatig he-le-maal niets anders dan Chinees. Affijn, nu zijn wij ex-kano's en hebben we de gave ontwikkeld om te begrijpen wat mensen bedoelen ook al zijn ze onbegrijpelijk ;) Er gaat geen vlucht meer op vrijdagavond. Dus - ondanks de 'hulp' van het personeel - regelen we een vlucht voor in de ochtend, halen onze bagage op, stappen in de bus, checken in in het hotel, regelen wat eten en gaan we snel tukken... Poeh, wat een dagRead more