The French Concession

October 12, 2015 in China ⋅ 🌙 18 °C

Na wat zoeken, informeren en heen en weer rijden met een taxi, vinden we een travel agency waar men Engels spreekt & snapt wat we willen... Yes! Lof voor onze taxichauffeur die - omdat hij een stukje was omgereden - eerder de meter uit zette. We hebben ook via e-mail wat visjes uitgegooid. Het wordt wellicht wat passen en meten wat betreft het reisschema, want treintickets zijn beperkt beschikbaar en door de aardbeving is de landverbinding naar Nepal afgesloten. Wordt vervolgd. Onze rondzwervingen geven ons weer een beter beeld van deze prachtige stad. Overal staan mooie hoge torens te glimmen midden tussen rustige wijken. De straten zijn rijkelijk voorzien van groen en hangen aan elkaar van de boutiquejes. Hoogtepunt was de French Concession. Een wijk waar de originele Europese bouwstijl bewaard is gebleven, maar alles wel in een modern jasje is gestoken. Ook vind je hier de nodige flag stores van dure merken. In de avond hangen we lekker in een bank in de bar van het hostel en nemen de opties van onze Tibet trip door. Al met al een prima begin van de week.Read more