Avontuurlijk shoppen

October 14, 2015 in China ⋅ 🌙 18 °C

Het plannen en proberen te regelen van de tijd tot ons vertrek naar Tibet neemt de ochtend in beslag. Als we er een klap op hebben gegeven en alles hebben geboekt, kunnen we de stad in. Omdat de 'fake market' toch wel aanlokkelijk is, gaan we nog even terug. Het is al een beetje een schimmige toestand, maar als Michelle interesse toont voor een handtas wordt het helemaal 'shady'. De verkoopster roept een ander meisje dat ons via allerlei achterdeurtjes naar een trappenhuis leidt. Daar belt ze iemand en worden we door een knul 2 verdiepingen naar beneden genomen en gaan we een soort machinekamer in. Daar staan een paar dozijn 'designer' tassen in een hok. Helaas wil de verkoper toch in een keer z'n week verdienen en gaat het niet door. Geen tas, maar wel een ervaring rijker ;) Uiteindelijk scoort Michelle toch nog een tas en een Panda-bodywarmer (we gaan morgen namelijk naar Chengdu waar de reuzenpanda's zitten). De dag wordt in stijl afgesloten met een heerlijk glaasje bubbels op het dakterras van de bar Barbarossa. Na drie maanden wel weer eens zo lekker!Read more