Pokhara

November 7, 2015 in Nepal ⋅ ☀️ 6 °C

Het is dat we inmiddels wel wat gewend zijn qua verplaatsingen, maar anders zou de rit van Khatmandu naar Pokhara als verrekte hobbelig kunnen worden ervaren. Geroutineerd gooien wij onze stoel in de verste stand naar achter en doezelen lekker weg voor het grootste deel van de weg. Slechts bij de korte stops en de (overigens heerlijke) lunch op een mooi resort komen we in beweging. Onderweg krijgen we een redelijk indruk van Nepal en haar dorpjes. Wat op dit moment opvalt zijn de enorme rijen motoren en auto's voor de sporadische tankstations. India heeft de benzinekraan dichtgedraaid en derhalve is de benzine op rantsoen (3 liter voor een motor, 7 liter voor een auto en 25 liter voor een bus). In Pokhara worden we opgehaald door Raj van ons hotel. Eenvoudig, maar prima hotel voor drie knopen en een zakje knikkers ('gewone', geen oliebonken!). Vanaf het hotel lopen we langs het meer op zoek naar een restaurantje. Het blijkt bezaaid te zijn met eettentjes dus we hebben keuze genoeg. De vuistregel 'let op of het druk is, dan zal het wel goed zijn' is wat lastig in acht te nemen aangezien we wat vroeg zijn... Alles is nog uitgestorven. Het doet ook vermoeden dat de toeristenindustrie een zware tijd heeft, want het is nu wel hoogseizoen! Het Indiase eten smaakt uiteindelijk zeer goed en als toetje krijgen we van een lokale mejoffer een stukje taart omdat zij haar verjaardag viert in ons restaurant; lekker :) We taaien wederom lekker vroeg af naar de kamer. Beetje chillen, beetje lezen... Vakantie vieren heet dat geloof ik ;)Read more