Dag 3

November 23, 2015 in Nepal ⋅ ⛅ 16 °C

Vandaag zou volgens de verhalen de zwaarste etappe moeten worden. De benen zijn enigszins vermoeid van twee dagen lopen. Na wederom een prima nacht in een primitief hotelletje lepelen we om 07:30 uur ons (warme) ontbijt naar binnen. Onze nieuwe vrienden Odille en Jesse starten eerder zodat we lekker ons eigen tempo kunnen lopen. Het is nog koel dus het eerste stuk gaat rap van start. Al snel wordt het warmer en dat is spijtig want deze dag staat in het teken van klimmen. Je hoeft nog net niet je handen te gebruiken, maar het scheelt niet veel. Het tempo ligt ook nog best hoog dus we komen rond een prima tijd (11:00 uur) in de buurt van een lunchplek (Tal). Daar komen we Odille en Jesse ook weer tegen. We nemen Dal Bhat (lokale specialiteit). Daarvan krijg je een tweede bord volgeschept. Dat is heerlijk, maar als je dan tien minuten later weer moet lopen - met de gordel van je rugzak strak om je buik - is dat geen succes. De route gaat wederom bergopwaarts, dus het tweede deel is weer zwaar. Na twee uur lopen zijn we om 15:00 uur in Thoche (even voorbij Dharapani). We besluiten niet door te lopen en daar te blijven. Helaas hebben ze in het gehele dorp geen stroom door een storing. Gelukkig hebben ze wel een hete douche. Erg fijn om het zweet af te spoelen ;) Samen met Odille en Jesse drinken we thermosflessen thee leeg en eten we zowaar pizza! De gids heeft inmiddels wat lokaal gestookte drank op en klinkt behoorlijk lam terwijl hij op z'n praatstoel zit. Tegen 22:00 uur liggen we in onze slaapzakken. De hoogste tijd om te gaan tukken.Read more