Dag 9

November 29, 2015 in Nepal ⋅ ☀️ 20 °C

Na een ellendig koude nacht eten we ontbijt in een koude eetzaal. We hebben inmiddels de dikste kleding aangetrokken. Gelukkig schijnt de zon vandaag weer en dus wordt het onderweg weer warmer. Daarnaast ziet alles er weer een stuk beter uit. Het lijkt een beetje op een maanlandschap, maar dan met kleine struikjes. We lunchen in Thorung Phedi en besluiten door te lopen naar High Camp op 4900 meter hoogte. Als we in Thorung Phedi zouden blijven moeten we morgenochtend om 04:30 uur op pad. Als we nu doorlopen kost ons dat nu een uur, maar dan kunnen we morgen 05:30 uur starten voor 'the finale push'. Als we in High Camp aankomen zijn we behoorlijk gesloopt, maar toch doen we een korte hike de heuvel op naast het kamp. Zo pakken we nog 200 meter hoogte mee en dat helpt tegen de hoogteziekte. Er is maar een guesthouse en we kennen iedereen die er verblijft van de afgelopen dagen. Tegen de voorspellingen in is er wel een kachel. Zodra deze brandt zit we met z'n allen rond de kachel verhalen te vertellen. Omdat we om 04:40 uur op moeten gaan we vroeg onder de wol.Read more