We gaan naar Kathman-toe

December 17, 2015 in Nepal ⋅ ☀️ 14 °C

When in Rome, do as Romans do... Met de local bus gaan we van Sauraha terug naar Kathmandu. Dit houdt in dat we met opgevouwen knieën 148 km. moeten afleggen waar de bus een whopping 7 uur voor uittrekt. We worden opgepikt in een minivan om naar het busstation te gaan. Onderweg pikken nog wat mensen op. Het verbaast ons als er iemand met een gastank instapt. Zou niet snel gebeuren in Nederland. Wat ons nog meer verbaast is dat er vervolgens iemand met drie jerrycans instapt. Des gevraagd verklaart de man ons bio-diesel bij zich te hebben. Zou nooit kunnen in Nederland. Als rijdende molotovcocktail gaan we verder. Verderop moeten we overstappen in de grotere bus (waarbij 'groter' slaat op de bus, niet op de beenruimte). Als de bio-diesel overgeheveld is - kwestie van aan het slangetje zuigen - kunnen we echt op weg. Op de lunch- en plaspauzes na snoozen we bijna de gehele weg. Ondanks de toezegging worden we niet op de plek afgezet waar we dachten. Na de riksja bestuurders van ons afgeslagen te hebben, besluiten we te gaan lopen. We hebben een hoteloptie door gekregen van Nadia en Mike waar we heen willen. We lopen per abuis tegen het hotel aan - mazzeltje ;) Dit hotel laat ons na inchecken (gratis) hun laptop gebruiken voor onze visa aanvragen. Een echte houtovenpizza completeert ons welkom in Kathmandu! We zijn er weer :)Read more