Weer op pad

January 4, 2016 in India ⋅ 🌙 14 °C

Ons laatste dagje in Varanasi begint met uitslapen. Omdat we niet altijd ontbijt bij ons hotel hebben gegeten (om aan de ondervraging van de hoteleigenaar te ontsnappen), staat hij erop dat we vandaag een speciaal ontbijt komen eten. Best prima, maar niet veel dus we hobbelen door naar ons standaard ontbijt tentje voor een brunch. Hierna besluiten we over de Gaths naar het dakterras te gaan waar onze Franse vrienden zitten. Het is veel rustiger op de Gaths en we kunnen er voor het eerst wat van genieten. Op het dakterras drinken we gezellig een drankje in de zon. Ondertussen krijgen we alle tips en adressen van Maeve en Damian voor de steden waar wij nu heen willen en zij al geweest zijn; super handig. Na het afscheid gaan we weer terug om onze tassen te halen in het hotel. De hoteleigenaar regelt een motor tuktuk. Het blijkt een keurige tuktuk te zijn met een keurige oudere man die ons op een beschaafde manier door de absolute verkeersanarchie heen loodst. Op het treinstation is het even zoeken, maar we zijn prima op tijd. Na wat gewissel met bedden liggen we bij elkaar. De wagon bestaat uit acht - niet afgesloten coupés. Elke coupé is een ruimte met aan de ene kant van het looppad twee stapelbedden met drie bedden, en aan de andere kant nog een stapelbed met twee bedden. We delen de coupé met een koppeltje Canadezen en drie Zuid-Koreanen. Later op de avond komt er nog een Indiaanse knul bij. De bedden komen redelijk bekend voor en zijn nog steeds matig comfortabel. Gelukkig duurt deze rit maar acht uur. Morgen vroeg komen we aan in Khajuraho... Ons Indiaavontuur is nu echt op gang gekomen!Read more