Paleis

January 15, 2016 in India ⋅ ⛅ 8 °C

Vandaag toch maar weer wat verder kijken dan ons hotel lang is. Ook Udaipur is de hoofdstad van een koninkrijk. De lokale heersers werden hier geen Maharaja maar Maharana genoemd. Uiteraard hebben ze zich hier ook een paleisje aangemeten. Elke opvolgende koning heeft het paleis op zijn manier uitgebreid. Het is inmiddels een behoorlijk groot paleis aan het worden. Het is ook nog in gebruik bij de huidige koning, maar omdat het tegenwoordig niet meer geaccepteerd is om aan je centen te komen door je buren te beroven, is er wat achterstallig onderhoud. Om de kosten te drukken worden de bezoekers gevraagd hun portemonnee te trekken. Als wij er zijn is het bijzonder druk met groepen waaronder een grote groep schoolkinderen (keurig in uniform). Iedere keer als we de kinderen tegenkomen lijkt het meer alsof wij de attractie zijn. Na het bezoek aan het paleis gaan we nog even de zonsondergang op de gath bekijken. Een dronken man wil graag een praatje maken, maar spreekt geen Engels. Een jonge knul komt erbij om ons te 'redden'. Hij spreekt wel Engels en tijdens het gesprek blijkt hij (waarschijnlijk verre) familie van de koning te zijn. Zo maak je nog eens goeie Facebook vrienden ;)Read more