Kamelensafari

January 21, 2016 in India ⋅ ⛅ 21 °C

Als de trein rond middernacht vertrekt duurt het niet lang voordat iedereen op zijn bedje ligt. We waren redelijk vroeg bij de trein en zodoende hadden we al ruim voor vertrek kennis kunnen maken met onze coupégenoten. De trein is al veel rustiger dan de vorige keer, maar toch blijven het onrustige nachten. Gelukkig komen we weer een uur later aan dan gepland dus kunnen we een uurtje extra tukken. Zoals gevraagd, worden we opgehaald van de trein door iemand van het hotel. Grappig genoeg delen we ook het hotel met onze coupégenoten. Als we aankomen duiken we nog even lekker ons bed in. Bij ons ontbijt (lees: lunch) worden we verwelkomd door Asraf, de eigenaar van het hotel. Hij vertelt ons dat er in de middag een groep op kamelensafari zal gaan; we besluiten om mee te gaan. Na een turbo douche-/omkleed sessie zitten we een kwartier later in de jeep. Onderweg stoppen we bij wat bezienswaardigheden, waaronder een oase en een compleet spookdorp. Eenmaal bij de kamelen krijgt Gordon, Mr. Lucky en Michelle, Mr. India toebedeeld. Op deze heren schommelen we door de zandduinen van de Thar woestijn op zo'n 20 km. van de grens met Pakistan. Na anderhalf uur komen we aan in het kamp. Daar kletsen we met onze medereizigers onder het genot van een kop chai en wat knabbels. Als de zon achter de kim is verdwenen, verzamelen we rond het kampvuur. Als de bordjes zijn leeggegeten, is het tijd voor muziek en zang. De groep is niet bijzonder zoetgevooisd (redactie: dat taalgebruik krijg je als je in 1874 geboren bent) maar we vermaken ons prima. Inmiddels zijn onze bedden opgemaakt in de duinpan. We trekken de dubbele dekens over ons heen en genieten nog even van de door de heldere maan verlichte hemel. Als Gordon dan nog de laatste blaffende hond heeft weggejaagd, kunnen we gaan slapen. Zo kom je uit een trein, zo lig je onder de blote hemel in de woestijn :)Read more