Delhi Tempel + Red Fort

January 28, 2016 in India ⋅ 🌫 19 °C

Na een ontbijt op bed gaan we op weg naar de grootste hindoe tempel in Delhi. We pakken de metro er naartoe. Een kaartje kopen is even lastig, maar de metro zelf is nieuw en gaat supersnel. Bij aankomt blijkt er een zeer strenge beveiliging te zijn. Alle tassen moeten in lockers en zelfs telefoons mogen niet mee naar binnen (iets met batterij ontploffen). We worden grondig gefouilleerd.
    Eenmaal binnen blijkt het een nieuw en verzorgd complex. Het voelt een beetje als een Disney attractie. De beelden zijn gedetailleerd uitgehakt en vormen naast Olifanten ook mooie bloemen zeeën op het plafond. Ook is er een muziek en lichtshow bij de fontein en kan er met bootjes door de geschiedenis van het hindoeïsme worden gevaren. Dat slaan we even over.
    We besluiten ook nog een kijkje te nemen bij het Rode Fort. We pakken de metro naar de dichtbij zijnde halte en worstelen ons door de drukte. Er blijken allemaal festiviteiten te zijn voor de nationale feestdag (die twee dagen daarvoor was). Het fort is dicht, maar we worden getrakteerd op dans- en muziekvoorstellingen van alle provinciën van India.