Van Alleppy naar Varkala

February 21, 2016 in India ⋅ 🌙 29 °C

We worden 's morgens wakker door een laag brommend geluid. Het is een "houseboat" die voorbij komt tuffen en daarmee de heerlijke stilte verbreekt. Een stilte die zeldzaam is in India. We genieten van een relaxte ochtend voordat we op de ferry terug stappen. We halen onze rugzakken op bij het hotel in Kochi en pakken op de bonnefooi de motorriksja naar het treinstation. We hebben besloten om samen met Mae en Damian voor een paar dagen naar Varkala te gaan, en we kunnen vrij snel de trein in. De trein zit echter bommetjevol dus proberen we een klasse hoger een plekje te vinden. Dat lukt, maar het betekent dat we twee uur op het bovenste bed moeten zitten - de plek waar de overige reizigers alleen hun bagage proppen. Gelukkig is het maar 30°C ;) In Varkala aangekomen vinden we een hotel met een heerlijk dik matras (het zijn de kleine dingen die het doen) en drinken een cocktail bij de ondergaande zon. We lopen nog een stukje verder en zien een industrieel ingericht Italiaans restaurant met een (maar) 4 pagina tellende menukaart en westerse bediening; jackpot! Het blijkt de beste pizza te zijn die we de afgelopen 2 maanden hebben gegeten.Read more