Russell Island

March 7, 2016 in New Zealand ⋅ ☀️ 25 °C

Geen rit vandaag, maar wel vroeg uit de veren om er een een lekker dagje van te maken. Onze camper staat op 20 minuutjes lopen van Paihia. Dit dorpje ligt tegenover het schiereiland waar het - nog veel kleinere dorpje - Russell ligt. Russel is de eerste Europese vestigingsplaats in NZ en was toentertijd de hoofdstad. We pakken het veerpontje naar Russell en doen daar een bakkie koffie met uitzicht - tussen de jachten door - op Paihia. In een klein boekwinkeltje weten we zowaar een Lonely Planet te scoren. Nu kunnen we tenminste wat meer te weten te komen over de plekken waar we zijn/gaan komen. We lezen over de roerige geschiedenis van Russell en de strijd tussen de Engelsen en de Maori. Verder lopen we een korte hike over het schiereiland naar de andere kant. Onderweg spotten we een echte Kiwi mét kuiken; een enigszins nietszeggende bruin gevederde vogel ter grootte van een kip maar wel hét nationale symbool van NZ.
    Na angus beef burgers (eerste keer rund na 4 maanden) hebben we snel ons bedje opgemaakt en kruipen we onder onder de wol.