Wellington

March 15, 2016 in New Zealand ⋅ ⛅ 19 °C

We verlaten de camp site voor onze laatste bestemming op het noordereiland: Wellington. Het is alsnog een paar uur rijden, dus we stoppen onderweg nog in diverse kleine plaatsjes; Bulls - midden in het Nederlandse deel; ze hebben zelfs een molen - om te tanken en Paekakariki, een klein kustplaatsje waar niets gebeurd. Daar drinken we een kopje koffie en halen we nog wat boodschapjes. Wanneer we aankomen in Wellington parkeren we de camper en hobbelen we naar het Te Papa museum. We krijgen hier wat meer mee over het ontstaan van de eilanden, de Maori en de geschiedenis. Ook kunnen we aan den lijven ondervinden hoe het voelt om in een huisje te staan tijdens een aardbeving in een simulator - een oprecht schokkende ervaring! Na het museum lopen we langs het havenfront waar allerlei hippe eet- en drinktentjes zijn, en zelfs een soort 'kinder-Parade'. We slenteren door de winkelstraten naar een verstopt juweeltje van een pizzeria. De van oorsprong Napolitaanse pizzabakker verstaat zijn vak :) Door de spits van Wellington banen wij ons een weg naar onze beoogde slaapplek. Bij de marina kunnen we aansluiten bij de overige campers (de site is gratis) :)Read more