Hooker Valley

March 23, 2016 in New Zealand ⋅ ⛅ 6 °C

We hadden verwacht in de regen wakker te worden, maar als we opstaan ziet het weer er nog prima uit. We smeren wat bammetjes en gaan op pad. Tijdens de hike naar Hooker Lake breekt het zonnetje door en wordt het zelfs warm. De wandeling loopt door de vallei die is ontstaan door de enorme gletsjer die er ooit doorheen is geploegd. Via diverse hangbruggen over snelstromend melkwater komen we aan bij Hooker Lake. De gletsjer hier is bedenkt met steengruis en lijkt daardoor meer op een steenlawine. Als we uitgekeken zijn op de fotoshoots van de Chinezen gaan we weer terug naar camp site (NZ's rondje). Op de terugweg begint het dan toch jammer genoeg te spetteren. We lopen stevig door en zijn binnen de drie uur weer bij de camper. Na de (gratis, maar koude) douche in het kleine nabijgelegen dorpje besluiten we deze plek maar weer te verlaten. Ten zuiden van Lake Pukaki hebben we een camp site gezien met een mooi uitzicht over het meer. Met een kleine pitstop bij een 'echte' camping waar Michelle een warme douche 'leent', rijden we erheen. Het prachtig weer is hier prachtig, terwijl we aan de noordkant van het meer - waar we vandaan kwamen - alleen maar mist, wolken en regen zien hangen. Goede beslissing dus :) Middagje naast de camper zitten bevalt eveneens prima!Read more