Whitsunday Islands

April 16, 2016 in Australia ⋅ ⛅ 25 °C

Een van de hoogtepunten van de Australische oostkust is een zeiltocht bij de Whitsunday Islands. Dit cluster van meer dan 70 schilderachtige eilanden maakt onderdeel uit van the Great Barrier Reef. Het water tussen de eilanden is vrij ondiep en het rif begint ongeveer vijf meter van het strand, ideaal om lekker te snorkelen. We varen rond 08:00 uur de haven uit en krijgen wat koffie en thee. Normaal gaan er 24 mensen op, maar vandaag zijn er maar 7 gasten; we hebben dus alle ruimte. Al snel worden de zeilen gehesen en koersen we af op onze eerste bestemming: Hayman Island. Er hangen nog donkere wolken boven het water als we heen varen, maar zodra we vastliggen aan een boei bij Hayman Island, breekt de zon door. Yeahhh! Voorzien van snorkels en 'stinger' suits worden we met een klein bootje boven het rif gevaren, vanaf waar we kunnen snorkelen. Een uurtje later worden we weer opgevist en varen we verder naar de tweede baai. Ook daar mogen we een klein uurtje rond snorkelen. Terug op de boot is het tijd voor de lunch. Na de lunch beginnen we langzaamaan aan de terugtocht. Op ons gemak varen we langs eilandjes richting Airlie Beach. Voor ons is het nu slechts een kwestie van in het zonnetje liggen en zorgen dat we niet al te nat gespat worden. Het geserveerde fruit gaat er nog in als koek. Tegen 16:00 uur worden de zeilen weer gestreken en leggen we aan in de haven. We maken de heerlijke dag af met een diner bij een 'echt' restaurant.Read more