Noosa Heads

April 22, 2016 in Australia ⋅ ☀️ 25 °C

We laten het strand van Rainbow Beach weer achter ons en koersen naar Noosa Heads. Daar ligt naast een prachtig kustlijn ook een fraai nationaal park: Noosa National Park. We rijden er in drie uur heen (waarvan het laatste half uur door een soort verkeerstuin in Assen met 103 rotondes). Aangekomen bij de beoogde parkeerplaats op de rand van het natuurgebied komen we er al snel achter dat meer mensen deze plek kennen; bommetjevol. We hebben geluk want net als we een alternatief zitten te bedenken, gaat er iemand vlakbij ons vandoor. We lunchen even wat en dan lopen we richting het strand. In een soortement beach club vinden we een tafeltje in de schaduw met uitzicht op het strand; niets meer aan doen. We zitten hier onder het genot van wat drankjes het heetste deel van de dag uit. Zodra de temperatuur wat beter is, gaan we het natuurgebied in. We kiezen een looppad van ongeveer 7 km. De langzaam ondergaande zon licht alles prachtig uit. Als we op het stuk komen waar je koala's zou kunnen zien, is het al behoorlijk aan het schemeren en kunnen we ze niet vinden. Met een koala zou deze dag een 10 verdienen, nu settlen we voor een dikke 9 :)Read more